Teater

Lärare i teater vid Uppsala kulturskola.
Lärare i teater vid Uppsala kulturskola (från vänster): Maria Flink Opoku, Carolin Gille, Zara Eriksson, Åsa Lindgren och Malin Stintzing.

Genom enkla och roliga dramaövningar och improvisationstekniker tränar du fantasi, kreativitet, samspel och kommunikationsförmåga. Parallellt med övningar arbetar vi tillsammans fram en föreställning som vi framför för publik. Vi arbetar med färdigt manus eller genom improvisation. Kom och hitta dig själv genom att låtsas vara någon annan.

Lokaler: Uppsala kulturskolas teatersal på Björkgatan 26 (gamla Bolandgymnasiets lokaler), Storvretabiblioteket och Sävja kulturcentrum.

Ålder: 7–20 år

Sök lediga platser i Uppsala kulturskolas kurskatalog

OBS! Du måste vara folkbokförd i Uppsala kommun för att kunna söka.

Fördjupningskurs i teater

En kurs för dig som har erfarenhet av scenkonst och vill fördjupa och utveckla ditt skådespeleri. Sista ansökningsdatum: söndag 27 augusti. Ansökningsprov: tisdag 29 augusti.

Läs mer om fördjupningskursen i teater (PDF, 87 KB)

Ansök till fördjupningskursen i teater

Uppdaterad: